چگونه با سرمایه ی کم در شمال ویلا بخریم؟

این روزها خرید ویلا در شمال کشور برای افرادی که قصد تهیه یک خانه ویلایی را برای خود دارند در مقایسه با گذشته بسیار رونق داشته است. سابقا تنها کسانی می توانستند اقدام به خرید ویلا در شمال کشور بکنند که از بودجه های کلان برخوردار بوده و قصد خرید ویلاهای بسیار لوکس و شیک را در این نواحی از کشور داشتند. امروزه با توجه به این که افراد زیادی نسبت به خرید ویلا در شمال کشور تمایل پیدا کرده اند و در طول این مدت نیز خانه های ویلایی متعددی با قیمت های گوناگون در این نواحی ساخته شده است، خرید ویلا در شمال کشور با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است.

در صورتی که شما از سرمایه محدودی برای تهیه خانه برخوردار هستید و با این حال آرزوی خرید یک ویلا در شمال کشور را برای خود دارید، ما شما را جهت تحقق رویای خود در این راستا راهنمایی خواهیم کرد.

علت محبوبیت ویلاهای ساخته شده در مناطق شمالی کشور


نواحی شمال کشور یکی از خوش آب و هواترین و سرسبزترین مناطق کشور ما می باشند که همواره افراد زیادی این مناطق را به عنوان مقصدی برای گردشگری و یا سکونت برای خود یا همراه با خانواده شان انتخاب می کنند. شهرهای شمالی کشور منبعی از طبیعت های بکر و آب و هوای پاکیزه هستند که بسیاری از مردم اغلب برای فرار از زندگی روزمره و گذراندن اوقاتی چند به دور از روزمرگی های خسته کننده و طاقت فرسای خود جهت استراحت و گردش به این نقاط سفر می کنند.

شهرهای نواحی شمالی از جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیاری برخوردار بوده و در تمامی فصول سال همواره گردشگرانی را از سر تا سر کشور برای بازدید از این مناطق به خود جلب می کند. هر شخصی حداقل یک بار هم که شده در طول زندگی خود به دیدن یکی از شهرهای شمالی کشور آمده و از طبیعت و مناظر بکر و دیدنی آن لذت برده است.

نکاتی جهت خرید ویلا در شمال کشور با سرمایه کم


چنان چه شما هم قصد دارید با یک سرمایه محدود در مناطق شمالی کشور اقدام به خرید یک ویلا برای خود نمایید، لازم است تا نکات مشخصی را حتما مد نظر داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی را برای خود انجام دهید. راه های مختلفی برای تهیه یک ویلا با قیمت ارزان در شمال کشور وجود دارد. اما نکته ای که در به کار گیری هر کدام از این روش ها وجود دارد این است که پایین بودن قیمت یک خانه ممکن است ناشی از وجود یک عیب در ساختمان مربوطه باشد و فروشندگان آن ملک با پایین کشیدن قیمت آن سعی در پنهان نمودن آن عیب داشته باشند. به همین دلیل قبل از این که اقدام به خرید هر خانه یا ویلایی در شمال نمایید، لازم است تا آن خانه را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و تمامی قسمت های آن را ارزیابی کرده و مورد مشاهده قرار دهید.
از میان انواع ویلاهایی که در شهرهای شمالی کشور ساخته می شوند، ویلاهای جنگلی، ویلاهای کوهستانی و ویلاهای ساخته شده در زمین های ییلاقی نسبتا از قیمت پایین تری در مقایسه با سایر ویلاها برخوردار بوده و محل قرارگیری آن ها و مناظر احاطه کننده شان نیز زیبا و چشم نواز می باشند. در هر شرایطی هر نوع ویلایی را که برای خود در مناطق شمالی کشور خریداری کنید به عنوان یک سرمایه قابل اعتماد برای شما به شمار رفته و می تواند به آن به چشم یک پشتوانه مالی برای خود نگاه کنید.

راه حل های خرید ویلای ارزان قیمت در شمال کشور


صنعت ساخت و ساز املاک این روزها به اندازه ای پیشرفت کرده است که بتواند هزینه های تمام شده برای ساخت ملک ها را به گونه ای مدیریت کند که هزینه ها بهینه شده و قیمت نهایی خرید خانه ها کاهش پیدا کند. با این کار افرادی که درآمد و سرمایه پایینی دارند نیز می توانند از این راه ها برای خرید ویلا در شمال کشور استفاده نمایند. شما می توانید با جست و جو در بین شهرهای مختلف شمال کشور و مقایسه قیمت های خرید ویلا در هر کدام از این شهرها، آن هایی را انتخاب کنید که به بودجه و میزان سرمایه شما نزدیک تر می باشند. به عنوان مثال هر چه ویلاهای انتخابی شما از متراژ پایین تری برخوردار باشند، بالتبع قیمت تمام شده برای تهیه آن ها نیز در نهایت مقادیر پایین تری را شامل خواهد شد. به یاد داشته باشید که همیشه ویلای مد نظرتان را از نزدیک مشاهده و بررسی کرده و سپس اقدام به خرید آن نمایید.
علاوه بر این ها، یک سری از ویلاها به دور از مرکز شهر و در حاشیه شهرها قرار گرفته اند که این چنین ویلاهایی نیز می توانند قیمت های مناسبی برای افرادی که سرمایه های کم تری برای خرید خانه دارند داشته باشند. گاهی همین ویلاها با وجود قیمت مناسب از متراژهای خوب و مناظر زیبایی هم برخوردار می باشند که ارزش آن ها را دو چندان خواهد نمود. در بعضی از موارد هم دیده شده است که فروشنده ویلا به این علت که به پول حاصل از فروش ویلای خود نیاز فوری و مبرم دارد، اقدام به فروش آن در مدت زمان محدود و با یک قیمت بسیار مناسب می نماید که بسته به شانس شما ممکن است یکی از مشتری های چنین فروشندگانی شما باشید.
یکی دیگر از راهکارهای افزایش توان خرید متقاضیان تهیه ویلا در شمال کشور، خرید این ویلاها به صورت قسطی و پرداخت مبلغ در أقساط گوناگون می باشد. این شیوه خرید باعث شده که افراد زیادی به قدرت خرید ویلا در شما دست پیدا کرده و بتوانند در مدت معینی هزینه توافق شده بر سر خرید ویلا را به فروشنده پرداخت نمایند. فروش ویلا به صورت قسطی به طور معمول برای ملک هایی انجام می شود که این خانه ها از قبل پیش خرید شده اند.

جمع بندی


خرید ویلا در شمال کشور در طول سالیان مختلف طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و همواره کسانی هستند که تمایل داشته باشند تا در شمال کشور صاحب ویلا شوند. شاید خرید ویلا در شهرهای شمالی کشور و آن هم با سرمایه ای محدود کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما با بهره گیری و استفاده عاقلانه از راهکارهای مشخصی که در این حیطه وجود دارد می توان رویای صاحب یک ویلا شدن در شمال کشور را به یک حقیقت تبدیل کرد.